Hellmy Firdaus

the night Mono came to town and bring chaos to my ears….

Posted on: July 6, 2008

…a beautiful chaos that is

yeah…setelah hampir mengcancelkan diri utk tidak ke konsert mono…aku bukak junk dan terbaca satu notis yang menggembirakan…

harga tiket utk student cuma RM50 ringgit saja…huhuhu…lantas tak segan silu terus contact beberapa kenalan yang mungkin bleh diajak utk menonton skali. Ecot ngan Ag akhirnya yang join aku pegi tgk mono malam tuh…huhuh

sampai sana dalam pukul 7, aku rasa cam kurang jer orang kat sana, dan aku mmg expect pon tak ramai orang since sapa jer yang dengar mono, band post rock dari jepun nih…kalu aku bagitau korang…rata2 ramai tak mengenali mereka..bila suruh cari mp3…semua end-up download life in mono yang sememangnya bukan lagu mereka. jadi bila sampai di zouk, tgk lebih kurang dalam 20-30 orang kat luar…tunggu rakan atau tidak ingin dengar opening act dan terus masuk bila mono start perform…

tepat jam 8.15, mc mula masuk…suruh crowd chant nama mono seperti suruh mawi keluar utk perform….crowd tak amik peduli.huhuh.pas tuh…tamaki.yoda,taka dan yasunori naik stage…mmg tak percaya betul aku dapat tgk diorang live on stage…huhuhu

set diorang dimulakan dengan lagu yearning…mmg mengasyikkan…starting yang agak energetic dan penuh elektrik! dari tempat aku berdiri aku bleh nampak tamaki jer..since yoda ngan yasunori mula mula main menghadap gajet-gajet diorang.

so…tunggu saja nanti gambar aku amik dari ag…

ni set list diorang malam tuh.

1.Yearning

2.The Kidnapper Bell

3.Pure as snow

4.Lost show

6.Halcyon(Beautiful Days)

7.The Battle to Heaven

agak sedih bila diorang tak perform sabbath dan halo..huhuh

2 Responses to "the night Mono came to town and bring chaos to my ears…."

uhuhu..owh hi bali..
selamat bertunang

Leave a Reply

